Ratsutamise mõju tervisele

Ratsutamine on üks vanimaid tegevusi. Ometigi olid hobused meie truuks transpordiviisiks enne sõiduvahendite tekkimist! Tänapäeval on hoburatsutamine aga üksnes meelelahutuslik tegevus. Sellel ajaveetmisviisil on rohkelt eeliseid tervisele. Neist kõige ilmselgem on paremas vormis keha. Hobuseid kasutatakse isegi vaimsete häiretega laste teraapias, seega on selge, et need toredad loomad on meie tervisele tõeliselt kasulikud! Siin on mõned põhjused, miks kaaluda hoburatsutamist.

  • Oled oma keha suhtes teadlikum – ratsutamine on eriti hea trenn kõhulihastele ja alakehale, treenides intensiivselt su selga ja vaagnaluud. Sellele lisaks tuleb aga pöörata tähelepanu koordinatsioonile ja stabiilsusele. Mida rohkem ratsutada, seda rohkem õpib su keha, kuidas hobusega ühes rütmis sõita.
  • Kiire mõtlemine – niivõrd suure ja võimsa loomaga sõitmine on juba iseenesest kogu keha trenn, mis sunnib sind kasutama kõiki oma lihaseid. Sa pead olema pidevalt loomaga ühtlases rütmis ja muutma oma keha asendit vastavalt loomale, mis sunnib sind ka käigu pealt mõtlema.
  • Lihaste toneerimine ja paindlikkus – lisaks ülakehale saavad tohutu trenni ka reied ja vaagnapiirkond. Ratsutaja peab tihtipeale hoidma kükitavat asendit ja end sättima vastavalt loomale, see aga aitab vormida lihaseid ja parandada paindlikkust.
  • Vaimne trenn – ratsutamisel on ka mitmeid vaimseid eeliseid. Sa õpid enda kohta palju uusi asju ning oled oma kehaga paremini ühenduses, samas aitab see parandada keskendumisvõimet, kuna kogu ratsutamise jooksul pead sa keskenduma üksnes sõitmisele ja hobuse peal püsimisele.
  • Jõutrenn – ratsutamine ise ei ole ainus asi, mis su keha treenib. Tallis tegutsemine ja hobuste eest hoolitsemine on juba omamoodi trenn ning raskete toidukottide ja heina tassimine on sama hea kui jõusaalis käimine.
  • Emotsionaalne tugi – paljude jaoks on hobusega tegutsemine enamat kui lihtsalt vaimne või füüsiline trenn. Loom on suurepärane kaaslane ja toetab ka rasketel eluhetkedel ilma sind kunagi hukka mõistmata. Ratsutamine ise on jällegi rahustav ning aitab sul olla emotsionaalselt tasakaalukam.

Kui otsid trenni, mis toniseeriks nii keha kui ka hinge ning oleks mõnus viis, kuidas lõõgastuda, siis võib ratsutamine olla just sinu jaoks!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *